En fransk klassiker

Hvis I ikke allerede har fornemmet det, så er jeg jo nok lidt frankofil. Jeg eeeelsker alt, hvad der har med Frankrig at gøre, især deres madkultur. Og med rette for det franske køkken bliver betegnet som et af de allerbedste køkkener i verden. Sidste weekend ville jeg prøve at overgå mig selv lidt, da jeg fik gæster, og derfor gik jeg i kast med en af de allermest kendte franske retter, nemlig Boeuf bourguignon. En fantastisk gryderet, eller simreret om man vil, som stammer fra Bourgogne området i midten af Frankrig. Perfekt til weekendmad. Det er egentlig ikke fordi, at det var en svær ret at lave, men den skal have rigelig tid, lækre råvarer, godt kød, en frisk baguette og en rigtig god fransk rødvin – både i retten og ved siden af. Det blev en stor succes, og mine gæster var glade. De syntes, at det var så godt, at jeg nu lidt overvejer at tage på et lille kogeskole ophold i Frankrig til sommer, så jeg rigtig kan få det franske køkken ind under huden. Og så kunne jeg jo passende tage på et par vinsmagninger også. Jeg må vist hellere kigge lidt nærmere på et lille lån hos Ferratum først. Vi ses Frankrig!

 

boeuf-bourguignon-classique-410

Leave a Reply

