Maca-hvad for noget?

macarons i alle farver!

Har i hørt om Macarons? Eller på godt gammelt dansk – franske makroner?  Det er en perle fra det franske snack køkken. Det kræver mere eller mindre en mesterbager at  lave den helt perfekte macaron. Men selvom du vil gøre forsøget derhjemme, så kan du få et glimrende vellykket resultat! Jeg har både svedt og grint over mine macarons i køkkenet, men mine gæster har altid været glade for resultatet uanset i hvilken afart jeg har fremmanet dem i.

Man kan nemlig lave macarons med alverdens smage og sammensætte smage lige som du kan lide dem. Du kan finde utrolig mange tips og tricks på internettet, som jeg vil anbefale at man kigger lidt rundt på inden man kaster sig ud i et macaron projekt. Men husk, at selv den uperfekte macaron, smager stadig utrolig godt!

Syntes du det bliver lidt for meget at lave dine egne macarons, så kan du jo altid bestille dem online hos det legendariske franske Ladurée og få dem leveret direkte hjem til dig (selvom det nok er billigere at lave dem selv). Deres butikker i Paris er bestemt også et besøg værd, du kan eventuelt undersøge Ferratum – de tilbyder hurtige, nemme og sikre lån til dig, til hvad du nu har brug for.

Leave a Reply

