Voila, la chocolat

Mousse, mousse, mousse

Den første post, jeg tænkte den skulle være en smule sigende om mig. Så jeg vælger at starte fra ‘bunden’, med desserten over alle desserter – chokolademoussen.

I dag er det næsten forbudt ikke at lave noget vanvittigt ved en ellers traditionel opskrift. Jeg syntes flere og flere begynder at ‘pimpe’ opskrifter, jeg syntes det er synd, for hvis du først har en alletiders grundopskrift, så syntes jeg at det simple tit vinder over det mere avancerede. Nu har jeg et sødt tandsæt, så jeg har lavet mange chokolademousser i min tid og dermed også prøvet mange grundopskrifter af, men jeg bruger tit denne opskrift, der kun gør brug af de mest nødvendige ingredienser. Hvis man er til det, så kan man så altid tilføje lidt crunch – nødder, karamel, hele chokoladestykker eller hvad man er til. Med et godt start punkt så kan alt lade sig gøre.

I dag er man dog nødt til at anderkende at selv det franske køkken skal følge med tiden. Tit syntes jeg det er inspirerende hvordan man kan bruge utraditionelle ingredienser til traditionelle retter (jeg er bare ikke så god til det selv). Hvem havde for eksempel troet at en avokado hører hjemme i en chokolademousse?

Leave a Reply

